Serunding Borong Kampung Laut

Serunding Borong Kampung Laut HajiWan

Sering kali ternampak paparan iklan tentang serunding borong Kampung Laut di media sosial? Berminat untuk menjana pendapatan yang lumayan? Tetapi, belum bertemu dengan pengusaha serunding yang menawarkan keistimewaan menjadi pemborong? Jom ikuti kupasan ini bersama untuk ketahui lebih lanjut.

Umum mengetahui bahawa serunding merupakan makanan tradisi bagi masyarakat Melayu yang beragama Islam dan popular sebagai juadah di hari raya. Serunding diperbuat daripada santan, rempah ratus, dan daging yang disiat halus-halus serta dimasak sehingga kering. Ia enak dimakan bersama nasi himpit, lemang, dan ketupat.

Serunding Kampung Laut HajiWan | Serunding Borong Kampung Laut

Tuan puan pernah dengar tentang serunding HajiWan? HajiWan menawarkan tiga jenis serunding Kampung Laut daripada tiga jenis makanan yang berprotein tinggi iaitu ikan, daging, dan ayam.

Umum mengetahui bahawa serunding yang terkenal berasal daripada Kampung Laut, Tumpat, Kelantan di mana ia merupakan lokasi pengeluaran serunding yang terkenal di Malaysia.

Serunding HajiWan ini telah lama bertapak di dalam industri makanan selama tiga generasi dengan resipi turun-temurun sejak tahun 1976. Kini, serunding HajiWan telah diusahakan oleh Tuan Haji Wan Abdullah dan telah dijual secara on dan off mode.

Oleh hal yang demikian, HajiWan mencari pemborong dan ejen bagi mengedarkan serunding ini secara meluas. Serunding borong Kampung Laut boleh didapati di pautan ini.

Serunding Borong Kampung Laut

Serunding Borong Kampung Laut

Tahukah tuan puan bahawa nisbah keuntungan yang akan dinikmati oleh seorang pemborong tinggi nilainya bagi sesuatu produk itu? Perkara ini mampu membantu anda dalam menjana pendapatan yang lebih tinggi.

Hal ini dikatakan demikian kerana, pemborong akan memperoleh harga yang jauh lebih murah daripada pengeluar/pengusaha berbanding peruncit dan pengguna.

Kenapa Kena Jadi Ejen Serunding HajiWan | Serunding Borong Kampung Laut

Para pakar ekonomi dunia telah pun mengatakan bahawa seluruh dunia bakal mengalami krisis ekonomi dalam masa yang terdekat. Krisis ekonomi yang bakal berlaku ini bukan sahaja menjejaskan negara, malahan fenomena ini meninggalkan kesan kepada rakyat termasuk para usahawan.

Tambahan pula, pergelutan Rusia dan Ukraine telah mengakibatkan bekalan makanan mengalami masalah terutama di Afrika dan Timur Tengah. Baru-baru ini, India menyekat gandum untuk dieksport kerana bimbang terhadap keselamatan keperluan makanan susulan gelombang haba yang berlaku. Walau bagaimanapun, pemain industri menjamin bahawa bekalan gandum mencukupi untuk negara Malaysia.

Oleh hal yang demikian, terdapat beberapa perkara yang boleh dilakukan bagi menghadapi masalah ekonomi yang bakal melanda ini. Antaranya adalah seperti berikut:

1. Bersedia dari Segi Kewangan

Biarpun kita ada pekerjaan hari ini, hari esok belum tentu lagi. Bagus jika kita buat persediaan dengan mula penjana pendapatan sampingan sebagai ejen Serunding HajiWan. Bagus kita bersedia dari sekarang dari segi kewangan keluarga. Kadar inflasi pun semakin tinggi dan bila kita stream of income yang pelbagai, ia akan lebih baik untuk kewangan kita.

Berniaga adalah sunnah nabi.

2. Perniagaan Secara dalam Talian

Belakangan ini, perniagaan secara dalam talian lebih mendapat sambutan berbanding jualan secara bersemuka. Dalam zaman Internet ni, kita bukan sahaja boleh menjual secara berhadapan malah di media sosial pun boleh! Update sahaja gambar barang jualan kita, mesti kawan-kawan nak beli. Terutama bagi produk yang mudah dimakan dan sedap macam Serunding HajiWan ni.

Siapa yang pandai menjual di Shopee, lagi masyukkkkk. Hari-hari dapat order dari pelanggan. Ramai orang rajin update Whatsapp Status, jadi keluarga dan kawan-kawan boleh mesej kita untuk membuat belian.

Serunding Borong Kampung Laut

3. Menggunakan Strategi Pemasaran Digital | Serunding Borong Kampung Laut

Sekarang ni dah mudah nak buat promosi di media sosial lagi-lagi zaman Tik Tok. Cuma kita kena rajin update dan konsisten tentang apa yang kita jual. FB Marketplace pun ramai orang tengok. Story pun bagus, ramai orang suka tengok. Macam-macam ada! Tinggal buat dengan tak buat je.

Produk makan laaaaagi senang nak jual sebab lepas habis, nak beli lagi. Orang sekarang tak kedekut beli makan yang sedap. Ini mesej daripada pelanggan yang dah rasa Serunding HajiWan.

Saya kat Butterworth. Haritu beli produk Serunding HajiWan di Petronas KL. Sedap sungguh, saya ratah je! Sebab rasanya tak pedas sangat.

Puan Fardisha

Kepada tuan puan yang berhasrat untuk memajukan produk bumiputera, boleh tekan pautan ini untuk menjadi pemborong dan pembekal serunding Kampung Laut.

Serunding Borong Kampung Laut
Ini Instagram Serunding HajiWan

Tips ini bukan sahaja berguna kepada pengusaha produk makanan, tetapi ia juga membantu para pemborong dan ejen untuk kekal stabil dalan industri perniagaan.

Testimoni Serunding HajiWan

Apa kata mereka tentang serunding Kampung Laut HajiWan?

Segera hubungi HajiWan Serunding di talian 013-330 8552 untuk menjadi pemborong atau boleh layari laman Facebook untuk dapatkan maklumat lebih lanjut.

Tuan puan juga boleh mencuba merasai kesedapan serunding secara percuma (tester) di pautan ini sebelum membuat pembelian secara borong. Apa tunggu lagi? Jom jana pendapatan yang lumayan dengan menjadi ejen dan pemborong Serunding Kampung Laut HajiWan.

Tuan/Puan juga boleh mencuba merasai kesedapan serunding tester secara PERCUMA di website HajiWan Serunding, sebelum membuat sebarang pembelian. Apa tunggu lagi? Jom dapatkan serunding ayam Kampung Laut HajiWan hari ini juga!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top